Agnieszka Monika Walecka
Dyrektorka Teatru Syrena
Absolwentka stosunków międzynarodowych w Szkole Głównej Handlowej i Stosunków Ekonomicznych na Uniwersytecie Marne-la-Vallee. Pracowała w instytucjach europejskich w Brukseli (Parlament Europejski, Ambasada RP), a także w Edynburgu (Festiwal Fringe) i Los Angeles (Cirque du Soleil). W Polsce doświadczenie zdobywała w organizacjach pozarządowych (rzeczniczka prasowa Amnesty International) i instytucjach kultury (koordynatorka ds.mediów w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej). W Teatrze Syrena była producentką, koordynatorką zespołu produkcyjno-technicznego, pełniła również obowiązki dyrektorki teatru. Współpracowała m.in. z Jackiem Mikołajczykiem, Wojciechem Kościelniakiem, Bogusławem Lindą, Wojciechem Malajkatem, Adamem Sajnukiem i Michałem Walczakiem zarządzając kilkudziesięcioosobowymi zespołami technicznymi i artystycznymi.
Jacek Mikołajczyk
Zastępca dyrektor ds. artystycznych
Reżyser, tłumacz, teatrolog. Z Teatrem Syrena związany od 2017 roku, najpierw jako dyrektor, a od 2020 roku jako zastępca dyrektor ds. artystycznych. Debiutował na profesjonalnej scenie w 2015 roku w Gliwickim Teatrze Muzycznym musicalem "Rodzina Addamsów" Andrew Lippy we własnym tłumaczeniu, za który otrzymał prestiżową nagrodę teatralną Złota Maska w kategorii najlepszy reżyser. Przedstawienie zostało też uznane za najlepszy spektakl roku przez kapitułę Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury. W Teatrze Syrena wyreżyserował spektakle „Czarownice z Eastwick", „Rodzina Addamsów", „Next to normal", „Rock of Ages" i „Matylda", wszystkie we własnym tłumaczeniu, oraz swoje autorskie musicale „Bitwa o tron" i „Czarny Szekspir". Jako reżyser współpracował również z Operą Nova w Bydgoszczy („Bulwar Zachodzącego Słońca"), Teatrem Muzycznym w Poznaniu („Zakonnica w przebraniu" i „Nine") oraz Teatrem Zagłębia w Sosnowcu („Przodownicy miłości. Rewia związkowo-robotnicza"). Przełożył m.in. musicale „Kobiety na skraju załamania nerwowego", „Hair", „Tarzan", „Ragtime", „Przebudzenie wiosny", „42 ulica" i „High School Musical". W latach 2002-2014 był kierownikiem literackim Gliwickiego Teatru Muzycznego. Absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim oraz reżyserii teatru muzycznego na krakowskiej PWST i Akademii Muzycznej. Jest doktorem nauk humanistycznych i aktywnie działa również na polu naukowym. Pracował jako adiunkt w Instytucie Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego (2010-2017), wykładał na University of Washington w Seattle (2012-2013) oraz na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego (2014-2015). Stypendysta Fulbrighta. W 2010 roku opublikował książkę „Musical nad Wisłą", pierwszą i dotąd jedyną monografię polskiego musicalu. Autor kilkudziesięciu artykułów na temat musicalu w książkach i czasopismach w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W Teatrze Syrena prowadzi podcast "Nawet lubię musicale", w którym przybliża słuchaczom największe triumfy i klapy na West Endzie i Broadwayu.
Tomasz Filipczak
Kierownik muzyczny
Pianista, aranżer, kompozytor, dyrygent i producent muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie kompozycji i aranżacji. Laureat wyróżnienia XX. Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych w Kaliszu. Współpracował z licznymi scenami w Polsce: jako pianista i aranżer z Teatrem Rozrywki w Chorzowie (1996-99); z Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie (1998-2006) m.in. przy musicalach „Crazy For You”, „Miss Sajgon”, „Koty”, „Pięciu Braci Moe”, „Piotruś Pan”; z Teatr Studio Buffo w Warszawie; z Teatrem Rampa w Warszawa (2016-17) przy musicalach „Rent” oraz „Jesus Christ Superstar”; w Teatrze Muzycznym w Gdyni był autorem muzyki i dyrygentem spektaklu „Opentaniec” oraz aranżerem musicali „Fotloose”, „Fame”, „Grease” i „Piotruś Pan”. Od 2018 roku kierownik muzyczny Teatru Syrena.
Jako aranżer i dyrygent zrealizował wiele koncertów i programów telewizyjnych, m.in. „Taniec z Gwiazdami” w TVN (V edycja), „Przebojowa noc” w TVP (2007 r.), „Złota sobota” w TVP (2007 r.), Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole w 2008 roku (kierownictwo muzyczne), 2009 roku (kierownictwo muzyczne koncertu „Debiuty”) oraz 2010 roku (kierownictwo muzyczne koncertu „Piosenka jest dobra na wszystko”). Był kierownikiem muzycznym, aranżerem oraz producentem muzycznym programów „Junior Eurowizja” w TVP (2016-17), „Jaka to melodia” w TVP (2012-18), „Gra muzyka” w TV Puls w 2019 r. oraz „Ameryka da się lubić” w TVP w 2020 r.
Współpracuje z wieloma gwiazdami polskiej muzyki, dla których produkował i aranżował płyty, m.in. z Robertem Janowskim, Januszem Radkiem, Łukaszem Zagrobelnym, Ireną Santor i Majką Jeżowską. Jest autorem muzyki do kilku filmów dokumentalnych, programów telewizyjnych i seriali. Od 2017 roku kierownik muzyczny zespołu akompaniującego podczas koncertów „Carpathia Festival” w Rzeszowie. Od października 2022 roku wykładowca kompozycji i aranżacji na Wydziale Jazzu UMFC w Warszawie.